Oksepost

16/01/2003

Edastan: Fwd: Fw: Ministrid jääd raiumas

Filed under: junk — Tags: — muda @ 08:59

“Noh, sõbrad, kangid kätte ja hakkame raiuma!” õpetab Siim Kallas
> >ning
> > > >annab ise ülejäänud valitsusele eeskuju – kahmab pihku tubli
> raudlati
> > > >ning virutab sellega mehise kõmaka vastu merejääd.
> > > >Teised ministrid jälgivad Kallast umbusklikult.
> > > >”Mina ei saa ikka aru, miks just meie peame siin sedasi raiuma,”
> ütleb
> > > >Märt Rask. “See on majandusministri asi – laevade tee jääst puhas
> > > >hoida.””Taevane arm! Ega siis Liina üksinda seda tööd teha jõua!
> Vaata,
> > > >mihuke ta on!” seletab Kallas. “Meie peame ikka kah käed külge
> panema!”
> > > >”Mihuke ta ikka on?” kehitab Rask õlgu ja silmitseb arvustavalt
> Liina
> > > >Tõnissoni, kes nõjatub parajasti suurele lumelabidale ja otsib
> vatijope
> > > >taskust paberosse. “Tavaline vanamutt. Sellised just raiuvadki
> uulitsal
> > > >jääd ja lükkavad lund. Aga mina olen õppinud advokaat!”
> > > >”Ole vait, advokaat,” käratab nüüd Kallas, juba vihaselt. “Vaata,
> kus
> > > >mul suur saks, kellel ei kõlba kirkat kätte võtta! Lapsena käisid
> > > >seakarjas nagu minagi! Kohe raiuma! Ja teie teised kah – mis te
> passite
> > > >nagu lambad! Tööle!”
> > > >Ministrid pudenevad ohates mööda jääd laiali. Kristiina Ojuland on
> > > >tulnud uiskudega, nüüd liugleb ta nagu valge luik taevast langevate
> > > >lumeräitsakate vahel. Blondid patsid on härmas, põsed õhetavad…
> > > >Kaunitar! Sven Mikser tunneb, kuidas süda puperdama hakkab.
> > > >”Tahad, ma raiun sinu eest ka?” pakub ta mööda uisutavalt
> Ojulandile
> > > >häbelikult.
> > > >”Raiu muidugi, Svenike, raiu aga raiu!” vastab iludus ja pilgutab
> > > >poisile kelmikalt silma.
> > > >”Aga kas ma selle eest pärast musu saan?” küsib Mikser, ise näost
> üleni
> > > >punaseks lahvatades.
> > > >”Vaata, mis tema tahab, või musu!” naerab Ojuland. “No vaatame,
> > > >vaatame… Võib-olla saadki, kui tubli poiss oled!”
> > > >”Usu, mina olen tubli poiss!” hüüab Mikser kirglikult. “Sina,
> >Kristiina,
> > > >muudkui uisuta, küll mina sinu eest kõik tööd ära teen! Ega sul
> külm
> > > >ole? Näh, võta minu jope, mulle aitab kampsikust küll! Kõik, kõik
> olen
> > > >ma valmis sulle hinge tagant ära andma! Kristiina… kallis…
> kõik,
> > > >kõik…” Mikser läheb omadega puntrasse ja vehib üksnes abitult
> kätega
> > > >sel ajal, kui Ojuland heledalt naerdes eemale uisutab. Teised
> ministrid
> > > >koksivad loiult ning erilise eduta oma kangidega, ainult
> > > >rahvastikuminister Efendijev, kes on võtnud kaasa
> kalastamistarbed, on
> > > >juba jääle augu sisse saanud ja kükitab nüüd selle kohal, sikuti
> peos.
> > > >Toivo Asmer läheb huvitatult lähemale ja küsib, kas näkkab.
> > > >”Tasa peab olema, küll ta siis näkib kah!” seletab Efendijev ja
> pühib
> > > >kindaga nina.
> > > >Asmer toksib veel paar korda kangiga, siis märkab noorukest Mailis
> >Randa
> > > >ja tuleb heale mõttele. Ta hiilib tüdruku selja taha ning sosistab
> > > >kiiresti: “Tule vaata, Efendijev tegi jää sisse augu, aga sealt
> > > >paistavad kõik Keskerakonna kantslerid! Taevane arm, miks te nad
> nii
> > > >kalda lähedale uputasite! Kas teistmoodi ei osanud neist lahti
> saada?”
> > > >Mailis Rand heidab Asmerile ehmunud pilgu ja pistab valju häälega
> > > >kisendama, mispeale teised ministrid kohale tõttavad.
> > > >”Mis siin oli? Mis juhtus?”
> > > >”Midagi ei olnud, ma tegin ainult nalja, aga plika kukkus röökima!”
> > > >seletab ehmunud Asmer.
> > > >”Ta ütles, et Keskerakonna kantslerid on siin jää all!” ulub väike
> > > >Mailis. “Ma rääkisin ju kohe, et ärme…”
> > > >”Ole vait!” käratab Ain Seppik ja tõukab noorukest
> haridusministrit.
> > > >”Mis sa, Asmer, plämad, kus need kantslerid sul siin on?”
> > > >”Ma tegin ju nalja!” kordab Toivo Asmer. “Mis teil hakkas? Issake,
> > > >täitsa näost ära vajunud! Mikser, on sul halb?”
> > > >”Ei, ei, mina ei tea midagi!” karjatab Mikser, kes on tõesti näost
> > > >lubivalgeks tõmbunud. “Mina ei tea, miks Indrek Kannik eile tööle
> ei
> > > >tulnud, mina olin tõbine ja ei käinud kabinetist väljaski, mina ei
> ole
> > > >midagi teinud!”
> > > >”Jää sina ka vait!” kärgib Seppik ja vahib maruvihaselt värisevat
> > > >kaitseministrit. “Kas te ei mäleta, mis Edgar ütles – kes möliseb,
> see
> > > >läheb neile järele!”
> > > >”Millest sa räägid?” küsib Siim Kallas. “Kuhu järele?”
> > > >”Nojah, sina kah siin, vana tark,” sülgab Seppik meelepahaga.
> “Kuhu ja
> > > >kuhu… Eks ikka koju! Vaat just, koju me praegu kõik lähemegi!
> Aitab
> > > >küll sellest kuradi laupäevakust!”
> > > >”Aga meretee…” pomiseb jahmunud Kallas.
> > > >”Pärgel võtku seda sinu mereteed! Eks sina raiu, kui sul muud teha
> ei
> > > >ole. Meie läheme ära.”
> > > >Jää tühjeneb ministritest. Üksnes Efendijev küürutab augu juures
> edasi.
> > > >Korraga jääb midagi talle sikuti otsa.
> > > >Aga see pole kala ega mingi muu mereelukas, see on hoopis üks teine
> >asi,
> > > >mille Efendijev kiiresti vette tagasi viskab ja seejärel käed
> > > >püksitagumiku vastu puhtaks pühib.
> > > >”Siit saab sel aastal hea silmusaagi!” pomiseb ta endale nina alla
> ja
> > > >hakkab asju kokku pakkima.

Lisa kommentaar »

Kommentaare veel pole.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lisa kommentaar

Create a free website or blog at WordPress.com.

