Oksepost

05/10/2007

Insener, juht ja konsultant

Filed under: junk — Tags: , — muda @ 02:26
Natuke lisa veel
 

Juht ja
insener

 Mees sõidab oma
mootorrattal mööda käänulisi metsateid ja märkab, et
 on eksinud. Kurvi taga näeb ta tee ääres
seismas teist ratast ja üht
 baikerit
seda remontimas. Mees peatub ja küsib: “Vabanda, kas saaksid
 mind aidata? Lubasin ühele sõbrale, et saan
temaga juba tund aega
 tagasi kokku,
aga ma ei tea, kus ma olen.” Mootorratast parandav mees
 vastab: “Muidugi saan, istud oma tuttuuel
mootorrattal ja sinu asukoht
 on 40-41
põhjalaiust ja 59-60 idapikkust.” “Sa pead olema insener,”
 ütleb eksinud mootorrattur. “Olen jah,” vastab
mees, “aga kust sa
 teadsid?” “No
kõik, mida sa rääkisid, on küll tehniliselt õige, aga
 mul ei ole aimugi, mida sinu infoga peale
hakata ja tegelikult olen endiselt eksinud.”
 Tööriistad maha pannud baiker vastab: “Sa pead
olema juht.”
 “Olen jah,” vastab mees,
“aga kuidas sa teadsid?”
 “No sa ei
tea, kus sa oled ja kuhu lähed. Oled andnud lubaduse ja sul

 pole  aimugi, kuidas seda täita, ja sa ootad, et
mina lahendaksin su probleemi.
 Tegelikult oled täpselt samas olukorras, kui
enne meie kohtumist, aga nüüd on see millegipärast minu viga.”

 ———————————————–

 Konsultant

 Sõites autoga golfiväljakult koju nägi üks
juhtimiskonsultant tee
 ääres
heinamaal hiiglasuurt lambakarja. Kui konsultant märkas ka
 lambakarjust, peatas ta auto ja ütles
karjasele: “Küll sul on suur
 kari
karjatada. Kui ma suudan täpselt ära arvata, mitu lammast su
 karjas on, kas saan siis ühe lamba endale?”
Karjus mõtles hetke,
 leidis, et
konsultandi pakkumisega nõustumine on riskivaba ja lubas
 talle ühe lamba. Konsultant võttis välja oma
simulaatori, lõi
 satelliitühenduse,
mõõtis heinamaad jne. Kaks tundi hiljem sulges ta
 oma arvuti, läks karjase juurde ja ütles:
“Sinu karjas on 5147
 lammast.”
Karjane oli hämmingus, aga tunnistas, et konsultandil on
 õigus. Konsultant võttis lähima lamba sülle ja
viis auto tagaistmele.
 Karjane ütles
konsultandile: “Kas ma saan oma lamba tagasi, kui arvan ära sinu ameti?”
 Konsultant oli küsimusest üllatunud, aga
temagi arvestas, et risk on
 olematult
väike ja jäi nõusse.
 Karjane ütles:
“Oled juhtimiskonsultant, eks ole?”
 Nüüd oli konsultandi kord hämmingusse sattuda
ja ta tõdes: “Kuidas sa seda
teadsid?”
 Karjane ütles: “See oli
lihtne. Esiteks – keegi ei ole palunud sul siia
 tulla. Teiseks – nägid kõvasti vaeva, et
ütelda mulle midagi sellist, mida
 ma
juba niigi tean. Ja kolmandaks – ilmselt ei tea sa minu alast midagi,
 sest sinu võidulammas on tegelikult minu
koer.”

Lisa kommentaar »

Kommentaare veel pole.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lisa kommentaar

Blog at WordPress.com.

